6 september, 2017

Vi kräver (s)var!

Den kända (s)logan ”alla ska med” börjar bli mer än lite skamfilad. Att sälja lotter är en sak. Att sälja på kredit till redan skuldsatta personer och driva dem till kronofogden är en annan.

Att retoriskt prata om att man säljer äldre och barn på börsen och därför vill stoppa vinstjakten på hårt arbetande företagare samtidigt som man själv nyttjar utsatta i samhället är skamligt. (läs gärna Sydsvenskans ledare från 5 september)

I Kävlinge kommun är det 24 personer som drivits till kronofogden på grund av socialdemokraterna (Här kan du se listan från Kronofogden som Oliver Rosengren, Växjö begärt ut: kronofogden-lotteri_lc3a4n_kommun)

Vi kräver svar från Catrin Tufvesson och socialdemokraterna i Kävlinge. Under devisen ”alla ska med” – till vaddå? Till utanförskap och skuldsättning? Till kronofogden? Hur kommer socialdemokraterna i Kävlinge att ersätta dessa personer? Hur kan ni rakryggat sätta redan skuldsatta personer i denna situation?

Ordförande kommunstyrelsen – Kävlinge

Johan Ericsson